Thursday 3 November 2011

gastrik


ok,cik lala nak kongsi pasal bende ni
actually
bukan la pesakit gastrik yg kronik
tapi,,dah hidup dengan sakit ni
lebih kurg
15 tahun

dalam setahun mesti 
akan kena sekali
gastrik yg teruk
cik lala degil suke malas makan

bangun pagi
tetiba rasa kepala pening sangat
then jalan pun tehuyung hayang nak g toilet
nasib di gagahkan,,tahan tak kasi rebah
yek la kan,,sape plak nak angkat aku,lau aku jatuh jelepokk,,huhuhu

mandi2,,pastu rasa mual2,,,takde pulak nak muntak pape
masa ni,,badan mmg dah sangat lemah 
sebab semalam sebelumnya mb aku ada tak makan
jadi perut kosong

urut-urut2 perut sekali,,,,hambikk,,vomit sekali
tak sempat g toilet...aku vomit je kat tong sampah dalam bilik..
miahaha!!,,terukk!!
than rasa lega,,sebab separuh asid dah keluar,..

tapi masih ada lagi kot,,yg tetinggal
rasa dah lega,,aku pon bangun la nak masak bubur
sebab,,,perut yg dah luka kat dalam tuh,
ta leyh makan bende2 yg keras terus

sekali lagi aku jalan cam cina mabukk
tapi gagahkan jugak,,memandangkan aku ta nak menyusahkan org
sampai je toilet,,vomit kali kedua,,macam tau je aku g toilet,,n muntah lagii
kali ni,,,aku mmg out....
energy aku dah takde...

aku balik bilik,,,terus baring
kelas mmg aku tuang la ritu~~
terus tetido tak sedar ape,,,
aku tido dari pukul 12 tgh hari,,sampai petang,,
lepas tu...my roomate belikan makan
bangun makan
then aku pengsan lagi sampai esok harii......hehelkk

masa sakit tuh,,
aku rasa macam nak request
cepat2 berada dirumah
NAK BALIKK!!
nak my mom~~

esoknya baru aku g klinik
so,,semalam yg aku ponteng,,mmg takde MC la kan~~
memamdangkan aku dah boleyh berjalan
aku g klinik seorang diri (i lone ranger...)hahhak!!
dapat pulak dr dari bangla kot
cakap sikit bebelit...

dr pesan :

no ice
no nescafe
no coffee
no tea

no makan pedas2
makan makanan yg masih panas
elak kan makan kat luar
sebab die juga suspek aku keracunan makanan..

jadi dr bagi la aku saguhati ni,memandangkan aku rajin g jumpa dia,,dapat ni!!



terima kasih dr sebab bagi saguhati ni~~
dalam banyak2 ubat ni aku suka yg ini!!!!





alamakk!!..senget,,,biar la,,bagi senaman sikit,,,
ubat ni aku suke
coz,,die recover tenaga aku yg dah out
habis dah aku minum bende ni~~hahahakk!!

dr jugak pesan,,kalau aku still vomit
die suh dtg balik utk masuk air~~
ok,,nasib dah tak vomit
n aku mmg talk nak vomit!!!!
sangat sakit otot perut aku..

alhamdulillah,,,,sekrg dah makin ok
dan nak balik kampung
esok,,sempena hari rasa Aidil Adha
thanz god

"sesungguhnya penyakit itu penghapus dosa"

p/s : ini bukanlah jawapan kenapa tak dtg kelas tutorial Drmaliza,,,yg tu akan dijawa di lain entry,,hihihi,,sekialm

No comments:

Post a Comment