Wednesday 23 November 2011

Escape And Evasion

salam, hurm,,,,zul dah mulakan E&E dia...pukul 4 petang tadi dah kena kuarantin dalam sangkar....(sangkar??kasihannn)..aku...agakla risau, walaupun cuba buat-buat tak  risau dan seperti malas nak fikir..E&E dia akan beroperasi selama lebih kurang 3 hari, dan ini merupakan latihan ketenteraan terakhir untuk dia, 

last dapat call dari dia, pukul 4 ptg lebih kurang tadi, aku tak ingat,,,masa cakap tu,,aku cakap sambil makan keropok, dan lebih bagi tumpuan pada keropok yang aku makan,dari apa yang zul nak borak kan dengan aku,sampai zul cakap.....

"berenti la makan tu,,,cakap ngn abg dulu,nanti abg dah pegi,,nak ,makan la,, banyak pon"

aku malu sekejap,,,,apa punye gf lahh aku ni,,,,haihhh..zul perlukan my support ok najla!!...apa nak jadi kau ni najla!!,,bf lari baru tau!!


tapi walaupun aku macam ni,,,aku sangat risaukan dia!!,,,dan waktu paling best nak melayan perasaan adalah sebelum tido...ya Allah,,,harap semua akan berjalan lancar..bukan dari pihak zul je,,aku juga,,,sebab 3 hari masa zul E&E aku akan dikuarantin di rumah lect untuk aku siapkan tesis aku,,,,,fokus kerja pada penyelidikan dan kerisauan pada zul,,,,aku kat sini,,cuma boleh bagi doa,,supaya, semuanya selamat.

Apa tu E&E...mari lihat penjelasan bakal army officer ni~~



"budi bahasa mintak makanan rumah orang,,yg tu aku risau,,,kot,,makcik2 bekenan kat zul nak buat menantu demi membalas budi ke?....tak ke haruu aku,,,,heh,,,,,ape najla ni,,,,patut kau risau lau zul tak makan!!!"


tak banyak yang zul terangkan kat aku,,tapi yang pasti,,,macam misi melepaskan diri dari tahanan la
kena lari,,,,ada 3 check point, tak silap aku,,yang boleh bawak cuma kompas, lilin,baju yang dipakai,,,macam biasa baju loreng,spender tak pakai kot,,pakai tight,,nasib bagi pakai baju,,lau kena lepaskan pakai tight saja...lagi senak,,calar balar badan balik kem,,,

yang aku tak leyh tahan,,anggaran perjalanan dia,, adalah 90km!!! berjalan kaki!!!.....lebih kurang la~~plus minus,,,,

lagi laaa aku hampir nak pengsan jap masa zul gtau,,,tapi dia boleh je gelak  dengar aku tekejut berukk....n boleh lagi cakap,,,"malasnya nak pegi,,,(dalam nada baru bangun tido)..."....ape yg aku respect kat army ni,,,moral dierang memang mantap,,mental jarang nak koyak, kalau koyak pon buat2 tak koyak la kan.huhu..oh my heroo!!,,,

agi idup agi ngelabann ahhh!!!,,,,eh pehal aku semangat kanang pulak ni???,,,choi!!!....terover disituu,,teeeeett

3 hari ni aku rasa berdebar la pulakk,,,,sebelum ni pernah je zul masuk hutan,,tapi kali ni,,ada sedikit debaran di situ,,,dan aku harap semua berjalan lancar,,takde perkara tak diingini berlaku,,insyaAllah,,,

kesian jugak kat zul,,semalam nak manja2 n borak dengan aku,,aku pulak sibuk dengan asigmnet yang nak dihantar pagi tadi,,tekilan juga,,,,,yang mampu hanya mengiringinya dengan doa~~niat betul insyaAllah, semua berjalan lancar,,hope so~~

No comments:

Post a Comment