Wednesday 28 December 2011

Romantika At Mamak

di suatu pagi yang damai, di temani unggas-unggas. aku melangkah turun dari blok aku yang sekali pandang tak ubah macam rumah flat pekerja Indonesia. jalan cepat skit najla, jangan nak macam princes sangat!!

huh, saga putih menanti, dan aku jengah betul-betul pemandunya, ye sangat dikenali,maka tanpa di pelawa aku masuk dalam kerete. sila jengah dulu sebelum melompat masuk, tak nak pisang berbuah dua kali dimana aku pernah tersalah masuk kereta orang, lalu terpaksa aku memberi salam dan keluar balik dari kereta itu, dan berlalu menuju je kereta sebenar dan kejadian itu di perhatikan pemuda, padahnya gadis hanya menjadi bahan yang enak untuk di gelakkan sepanjang hari,,,,,

jadi berhati-hati!....

pemuda : kita nak makan mana arini
gadis : dont knnow
pemuda : hurmmm....oklah macam biasa la, abg buat keputusan nak makan mana
gadis : (senyum kambing)

lalu kereta putih meluncur di jalan raya...atas permintaan gadis tak pakai shawl tapi pakai tudung bawal, sebab pemuda kata, gadis hudus pakai shawl,,muka bulat macam telur, lagi ayu pakai tudung bawal, jadi,,hanya menurut perintah.

dan ku rasakan diriku ayu,,,auuu!!

kereta berenti di depan kedai mamak. 

aku bermonolog dalam hati 
(mamak lagi)

dengan bersahaja kami duduk di meja yg atasnya ada kipas...

mapley  : makan apa?
pemuda : roti kosong 2
mapley : melihat ke arah aku,,,,,
gadis : erkk,,,,roti kosong 2 jugakk....(hakikatnya aku sangat lapa waktu itu)
mapley :air?
gadis dan pemuda : serentak menyebut "teh tarik"
mapley : baguss haaa,,makan sama,,minum samaaa

ape-ape jelahhhh

dan lepas hidangan sampai gadis dan pemuda makan sambil berborak2,,,,oh,, roti kosong sangat liat,,,,rasa macam makan pemadam~~

dan aku suke memerhatikan orang, jadi tengah-tengah makan aku nampak satu family ni datang dan duduk di belakang kami

mapley datang tanpa di panggil ke arah keluarga itu,,,,,

mapley : minum apa?
seorang lelaki menjawab yang aku syak adalah bapaknya
bapaknya : milo O beng
mapley : apaaa?
bapaknya : milo O beng (dengan nada yang lebih kuat)
mapley : oooo,,,milo O beng,,,,ok2

aku tengok pemuda depan aku ni sengih2 kat aku sambil cakap

"kamtoi KERLAMTAM"

Heh???



No comments:

Post a Comment