Friday 23 December 2011

Cakap yang Tak Serupa Bikin

salam!!..hah!!....lama sudah aku tak update blog ni..kelihatan sekor dua cicak berasrama dana di blog yang tidak terurus ni..alasan?...bizehh!!..tido asik tak cukup je,,ade je benda aku nak kena wat...kepada penghuni kampus, study week dah bermula. cuti seminggu. rumet aku pon dah meninggalkan aku lepas subuh tadik. pulang ke kerlantam. jadi? aku sorg2 kat bilik. kenapa tak balik?, aku terlupa fyp aku kena hantar 25 dis..jadi? tak siap lagi. bagus najla~

berbalik kepada topik yg berbunyikk "Cakap Tak Serupa Bikin". aku mmg lemah betul lah kalau bab ni, hurm. setelah perbincangan yg berjuta kali, aku rasa dua belah pihak dah tau ape yg masing-masing patut buat. dah besar panjang gedabak. so tak payah lah wat mistake yg buat aku hangin berlada-lada. perkara yg membuatkan aku hangin adalah

dah cakap, sekian,,sekian..sekian,,,,tetiba cancel...dari zaman aku berhingus lagi aku mmg hot tempered pada benda yg di wawarkan ada pastu takde,,mmg la sesetengah perkara di luar bidang kuasa kita dan kita tak mampu nak memberi sebarang ketetapan. tapi ambil la pengajaran dari keadaan sebelumnya. benda senang je tu nak handle.next time jgn la duk gebang... tu pon tak tau. ?? nak kena ajar jugak??....haaa senah?? sapa nak jawan part ni. 

yang kedua.. aku mmg lemah sangat la,,,kalau aku kena ikut rules org tapi org tak nak ikut rules aku,, tu yg aku berapi. orang mmg akan nampak macam aku yg dominan, tapi tak pon. apa yang boleh buat, apa yang tak boleh buat dah di beritahu awal-awal, dan aku terima sebagai suatu perkara baik, perkara baik ni, ada alasan ke kita nak membantah?..asalkan hati rela kan?. jadi tak timbul masalah. jadi dari bahagian aku, aku pon ada rules aku...

itu perkara picisan, 

ini lebih membuatkan beta berang!!

contoh senang, adalah, segala apa benda yg berlaku, sila infom pada aku sediri, tak kira lah buat ape pon, benda salah pon, cakap dengan aku, sebab aku ni bukan kejam sangat, jangan aku tahu sendiri, jangan orang lain gtau dan jangan sampai aku tanye baru nak jawab.

lately. manusia yang bernama manusia, sering melakukan kesalahan-kesalahan yg bersifat buah jambu putik  tapi dah kena gigit.  kesalahan tidak boleh diterima akal samalah dengan buah jambu putik yang belum masak tapi dah kena makan.SANGAT TAK BOLEH DI MAAFKAN,tetapi atas budi biacara hakim, sudah di maafkan dan di maafkan,,dan di maafkan dan dimaafkan,,dan dimaafkan lagi, tapi apakah ertinya maaf kalau tak da ikhtibar yang nak di ambil??..kalau masih membuat kesalahan yang sama dan sama dan sama dan sama dan sama lagi. sila jangan buat aku give up.

u nak i ikut cakap u. dengan ayat yg berbunyi "sy tak buat benda yang sy tak suka awak buat".tapi hakikatnya TERBALIK..macam mana??...lepas ni,,kalau aku tak bincang apa-apa dulu sila jgn pertikaikan apa-apa. nampak benda remeh temeh macam potong kobis. tapi aku ni lain macam sikit. dari perkara akar sampai ke perkara ranting aku akan cakap. dan aku akan terus bercakap, kalau sampai tahap, aku dah tak bercakap pape lagi tu,,,,,,paham-paham sendiri..dia dah bertukar kepada keadaan "lantak kau lah"...dan sila jangan benarkan keadaan "lantak kau lah" ini terjadi. ia sangat berbahaya.jadi silalah jangan buat kesalahan di tahap aiskrim cair. yang memang dah tak boleh nak di jilat lagi,,hirupp aje..(sila abaikan perumpamaan yang tak logik ini). seperti juga nasi yang menjadi bubur, (perumpaan ini aku rasa waras)

sampai ke tahap ni, aku rasa aku dah banyak meninggalkan gaya hidup tak sihat aku yg dulu, kawan lelaki yg lebih dari kawan perempuan.?apakah?. tak komited, selfish, meterialistikdan akhirnya berubah, kepada perubahan yg lebih baik. dan aku juga percaya, manusia yang bernama manusia ini juga telah cuba melakukan tranformasi. tapi....haa ayat ada tapi cikgu aku cakap sangat tak bagus

tapi.....masih ada masalah yang di tahap jambu putik tu laa,,,,aku benci betul,,,,untuk kesalahan yg kali ni,, mmg tah kena angin aku nak update kat blog,,,mb dah penat nak bercakap benda sama dah kot. jadi...ikutt laaa.....malas nak pikiorr...tulis kat sini untuk mengurangkan salah satu tekanan..

sekian ..


No comments:

Post a Comment